איטום סילר ואימפרגנציה

אחת השיטות לבצע איטום בקירות ומשטחים חיצוניים היא שיטת האימפרגנציה – הספגת חומרי איטום נוזליים לאבן, בטון, טיח ומשטחים סופגים אחרים. מבין המוצרים הקיימים היום בשוק המוכרים מביניהם הם הסילר והסילוקסן. חומרי אטום אלה מיושמים בהתזה על גבי תשתיות סופגות, כדי להגן מפני ספיגה וחלחול של מים. פעולת ההגנה הזו מונעת רטיבות, שחיקה והצטברות של אבק ולכלוך.

פרשקובסקי נחלת יהודה - שיקום אבן 6

תהליך העבודה באיטום סילר ואימפרגנציה

הכנת השטח

  1.  טיפול בסדקים, תיקוני טיח או בטון, איטום פוגות בתשתית, עד לייבוש מלא. איטום על גבי משטחים רטובים או לחים יכול לגרום לכתמים.
  2. שטיפת התשתית במים להסרת אבק או לכלוך במידת הצורך. התזה על גבי אבק ומשטחים מלוכלכים עלול לגרום להשארת כתמים.
  3. הרחקת רכבים וציוד מהאזור הסמוך, וכיסוי אזור הקרקע הסמוך.

התזת החומר

התזת החומר תתבצע בשתי שכבות, מלמעלה למטה. את השכבה השנייה יש להתיז לפני התייבשות השכבה הראשונה, שכן ההתיבשות תמנע מהשכבה השנייה להיספג בתשתית. ההתזה תתבצע ברצף, לאחר הספגה מלאה בחלק התשתית, כאשר מבחינים כי החומר נוזל מטה ניתן לעבור לחלק הסמוך. יש לבצע את העבודה כאשר אין חשש מגשם עד לזמן הייבוש המלא של החומר, שמשתנה בהתאם לסוג החומר וסוג התשתית.

חידוש איטום אושיסקין הרצליה - השמת סיקה גארד 2

חומרי איטום

סילר

סילר הינו חומר איטום נוזלי המיועד להספגה על תשתיות סופגות כמו אבן, בטון, טיח, שליכט ועוד. הסילר מונע ספיגה של מים אל התשתית ומשמש בעיקר לשמירה על קירות אבן חיצוניים מפני מי גשמים, מניעת השחיקה של האבן, רטיבות, והצטברות לכלוך ואבק.

ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של סילר:

  1. סילר על בסיס מים – סילר עדין יותר, המשמש בעיקר לחללים פנימיים.
  2. סילר על בסיס סולבנט – סילר עמיד וחזק יותר, אשר נעשה בו שימוש על גבי תשתיות חיצוניות לרוב.

סוגי הסילרים השונים נבדלים גם במראה האבן לאחר יישומם. ישנם סילרים במראה טבעי, רטוב, סילרים המחזקיים את הגוון הטבעי של האבן ועוד. לכן לפני השימוש מומלץ לנסות את הסילר הנבחר המקום נסתר ולוודא כי התקבלה התוצאה הרצויה.

סילוקסן

תרכובת סיליקונית על בסיס סולבנט. הסילוקסן משמש לאיטום תשתיות חוץ סופגות כמו חיפויי אבן. החומר הינו שקוף, ולכן אינו פוגע בגוון התשתית אליה הוא נספג. חומרי איטום על בסיס סילוקסן בעלי כושר אחיזה מעולה, שכן החומר הנספג מעוררת תגובה כימית עם התשתית המקבלת, ומולקולות הסיליקון הופכות לחלק מהתשתית. החומר משמש בעיקר למניעת חדירה של מי גשמים בקירות חיצוניים.

איטום סילר ואימפרגנציה - מחיר

מחיר עבודות מסוג תלוי בגורמים רבים, כגון גודל התשתית, סוג החומר המתאים ואופן ביצוע העבודה, לכן כל הערכה מספרית של סכום תהיה גסה מאוד והמחיר משתנה מאוד מעבודה לעבודה. יש לקחת בחשבון שחומרי איטום מסוג זה אינם זולים.

פרויקטים אחרונים

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן