טיפול ברטיבות בקיר חיצוני

רטיבות בקירות הבית היא מטרד רציני. מהופעת הכתמים הראשונים, ועד התנפחות והתפוררות הקיר פוגעת באסתטיקה של הקיר, ומשרה אווירה לא נעימה בבית. חשוב מזאת היא אף עלולה לפגוע בבריאות שכן הופעת עובש שכיחה מאוד בקירות הסובלים מרטיבות. לרוע המזל רטיבות מקיר חיצוני לרוב איננה תשאר באותו באותו המצב, אלה רק תחמיר עם הזמן. לכן חשוב מאוד לטפל בבעיה בשלביה המוקדמים, כאשר מזהים כתמי מים, התנפחות של הקיר או עובש. דחיית הטיפול יכולה לגרום להתפוררות של הקיר ופגיעה בבידוד הקיר, שיגררו כאב ראש גדול ויגזלו לא מעט מכספכם.

איך מזהים רטיבות בקיר חיצוני?

סימני הרטיבות כמובן יופיעו בקירות החיצוניים של הבית. במידה וההתרטיבות מופיעה בחלק התחתון של הקיר ומתפשת כלפי מעלה, או במידה וההתפשטות גדלה בקצב מהיר גם בתקופה ללא גשמים, ומונה המים ממשיך להסתובב גם כאשר כל ברזי המים סגורים, ככל הנראה הגורם לרטיבות הוא נזילה בצנרת שבקיר או מתחת למרצפות הבית. במקרה כזה עליכם לפנות לאינסטלטור שיאתר את מקור הנזילה. רטיבות שמופיעה בזמן החורף וגדלה מגשם לגשם, בסמיכות לחלון או מזגן, הופעת סדקים או כתמי מים בחלק החיצוני של הקיר מגדילים את הסיכוי כי אכן מקור הנזילה הוא חיצוני ויש לבצע איטום בחלק החיצוני של הקיר.

רטיבות בקיר חיצוני הנגרמת מאיטום לקוי

לרוב יראו סימנים בקיר החיצוני, כמו סדקים או שברים, סדקים בחיפויי אבן, חורי קידוח של מזגן או פרגולה, פתחי איוורור, פוגות חשופות ועוד. במיוחד באיזור החיבורים של הקירות, ובין קומה לקומה, שכן אלו הן נקודות רגישות. כמובן שלא תמיד סימנים אלה יהיו נראים מהקרקע ויתגלו רק בבדיקה בגובה הקיר. במקרים רבים סוג זה של בעיה יופיע בבניינים חדשים יחסית, שכן המעטפת איננה סובלת מבלאי שהוא טבעי.

במצב זה, תחילה יש להסיר את האיטום לקוי במידת הצורך, ולבצע את האיטום הנדרש בהתאם לסוג הבעיה וסוג הקיר.

רטיבות בעקבות בלאי טבעי של הקיר

תשתית הקיר או האיטום התבלו עם הזמן בעקבות פגעים סביבתיים כמו משקעים ולחות גבוהה, עד לרמה שמאפשרת למי הגשמים לחלחל פנימה לקיר. לרוב יהיה ניתן לראות את סימני הבלאי בצורה של סדקים והתפוררות של המעטפת החיצונית.

במקרה זה יש לבצע תיקון ושיקום של האזורים הפגועים, ואיטום הנקודות בחומרים המתאימים לסוג הקיר. יש אפשרות גם לשקול לבצע שיקום או שיפוץ של מעטפת הבניין כולה כדי למנוע מקרים דומים בעתיד הקרוב.

רטיבות הנגרמת מאיטום גג או ניקוז לקוי

חלחול של המים מגג המבנה מטה אל הקיר, בעקבות איטום לקוי בגג או ניקוז מי גשמים דפקטיבי. ניתן לזהות סוג זה של גורם לרטיבות כאשר הרטיבות מופיעה בחלק העליון של הקיר ובזמן החורף, כאשר מי גשמים לא מתנגזים כראוי ונוצרות שלוליות מים בגג, וכמובן כשאר מזהים מום באיטום הגג כמו התבלות של יריעות ביטונומיות, במיוחד באיזורי החיבור עם הקירות ועיגון דודי השמש.

טיפול ברטיבות מסוג זה מצריך תיקון של איטום הגג. אם המפגע הוא נקודתי ניתן לבצע תיקון ממוקד באיזור הבעיה. במקרה של בלאי טבעי יש מקום לשקול לבצע איטום מחדש של הגג כולו, כדי למנוע חדירה של מים בעתיד הקרוב.

טיפול ברטיבות בקיר חיצוני - מחיר

מחיר הטיפול ברטיבות בקיר חיצוני מושפע מגורמים רבים, ביניהם הגורם לרטיבות, היקף הבעיה, דרך ההגעה לנקודה, סוג הקיר ועוד. לכן מחירי הטיפול משתנים מאוד ממקרה למקרה.

איתור מוקדי הנזילות

איתור הנקודות מהן המים מחלחלים אל הקיר.

אחריות

כל העבודות מבוצעות עם אחריות בהתאם לזמן הבלאי הטבעי של החומרים הנדרשים, כדי להבטיח את טיב העבודה.

גלישה בסנפלינג

טיפול ברטיבות בקיר חיצוני בסנפלינג מאפשר גישה למקומות שבעייתי להגיע אליהם בדרך אחרת

פרויקטים אחרונים

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן