רטיבות בקיר חיצוני

רטיבות בקיר חיצוני – מה עושים?

אז מה זה רטיבות בקיר חיצוני? המצב הבא מוכר לרבים מאיתנו. תקופת חורף, פתאום נקודות שחורות או בועות מתחילות לצוץ על הקיר, ואם אנחנו ממש חסרי מזל, אפילו לטפטף.

לצערנו, נזקי הרטיבות לא הולכים לשום מקום, ואף גדלים עם הזמן ללא טיפול. לכן חשוב לטפל ברטיבות עם התגלות הסימנים הראשונים כדי שלא נגיע למצב של קיר מתפורר.

רטיבות בקיר – למה?

מלבד גורמים פנים ביתיים, כגון נזילה מהצנרת, יכול להיות שהבעיה אינה קשורה לחלק הפנימי של הדירה:

  • רטיבות בקיר בעקבות איטום קיר חיצוני לקוי – איטום שלא בוצע כראוי גורם לנזילה והצטברות של מים בקיר.
  • רטיבות בקיר בעקבות איטום גג לקוי – איטום שלא בוצע כראוי גורם למים לחלחל פנימה לקיר.
  • רטיבות בקיר חיצוני בעקבות בלאי טבעי – נזקי הטבע והזמן השאירו את חותמם על הקירות החיצוניים, שהחלו מתקלפים ומאפשרים חלחול של מים לקיר.

קל מאוד לראות בעין היכן בדיוק הרטיבות, שכן העובש או הבועות על הקיר מופיעות. אך נקודת הרטיבות היא לאו דווקא גם הנקודה ממנה המים באמת חודרים. לכן חשוב להזמין בעל תפקיד מיומן ומנוסה שיוכל לאתר את הנזילה ולאטום אותה.

תהליך הטיפול ברטיבות בקיר חיצוני

לאחר איתור הרטיבות ומקור הנזילה, מתבצע איטום הנקודות הבעייתיות. איטום סדקים קטנים מתבצע בדרך כלל באמצעות חומר איטום על בסיס אקרילי. לעומת סדקים גדולים יותר שבהם ניישם חומר פוליאוריטני. לאחר מכן יבוצע חיפוי צבע או שליכט חדש. בחלק מהמקרים יהיה עדיף למרוח על הקירות סילר הדוחה מים.

איטום רטיבות בקיר חיצוני – מחיר

עבודת הטיפול והאיטום של רטיבות בקיר חיצוני משתנה ותלויה בגורמים רבים. לדוגמה, סוג הנזק והיקפו, דרכי הגישה, סוג הקיר ועוד. לכן הפרש מחירי האיטום יכול להיות גדול מאוד ממקרה למקרה. הערכה גסה תהיה 2500-5000 ש"ח.למרות שאפשר לטפל ברטיבות באופן עצמאי בחלק מן המקרים מומלץ, לעשות זאת בעזרת בעלי מקצוע המתמחות באיטום. אלו בעלי ארגז כלים הנכון, יודעים את העבודה ומבטיחים תוצאות.במידה והרטיבות בקיר נמצאת בגובה, אין מנוס מלפנות לחברה המבצעת עבודות גובה. מאוד חשוב להקפיד על כללי הבטיחות. וכמובן להיזהר מקריסה של קירות אשר סובלים מרטיבות קשה.

פרויקטים אחרונים

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן